Uncategorized

Yoga voor Scoliose 21 juli @ Bluebirds Amsterdam

Zondag 21 juli Yoga voor Scoliose workshop bij Yoga Zentrum Bluebirds West!

Choosing to practice Yoga for Scoliosis requires commitment and inner awareness. With scoliosis, it is important to not expect perfection, but instead accept yourself and find your own optimal alignment and center

Elise Browning Miller, Yoga for Scoliosis

Zondag 21 juli
11:00-17:00
€65,-
Bluebirds West, Jan Evertsenstraat 4-8
Amsterdam

Workshop 1– 11:00-13:30 Introductie Yoga voor Scoliose //English below

Geschikt voor beginners – na operatie – of lichte pijnklachten – voor yogadocenten of therapeuten met interesse in scoliose.

In deze workshop beginnen met anatomie en het begrijpen van je eigen scoliose. Werken met proprioceptie door middel van tools en ademhaling. Daarnaast de eerste bewustwordingstappen in de patronen die scoliose meegeven in onze yoga beoefening en dagelijks leven. Tot slot ervaren we de lengte die te behalen is met onze rug. Erna pakken we de rust voor ons zenuwstelsel om al deze informatie te verwerken.

Workshop 2– 14:30-16:30 Verdieping Yoga voor Scoliose

Geschikt na workshop 1 of bij eerdere ervaring met yoga voor scoliose – niet geschikt na operatie, vanwege twisten en achteroverbuigingen.

Bij deze workshop gaan we meer met kracht werken, zodat je uiteindelijk meer support creëert voor je hele rug. Daarnaast gaan we kijken hoe erbij twisten en achteroverbuigingen rekening kan worden gehouden met je scoliose. Ook hierna nemen we uiteindelijk ook de rust voor ons zenuwstelsel om alle input te verwerken.


Aanmelden Workshop 21 juli

Houd me op de hoogte over groepslessen bij Bluebirds/Subscribe for updates about group classes

Workshop 1– 11:00-13:30 introduction Yoga for Scoliosis

For beginners – with spinal fusion – yoga teachers or therapists with an interest in scoliosis.

In this workshop we start with anatomy to get a better understanding of your scoliosis. With the help of yoga tools and breath work we will be gain perspective on our proprioception. This will guide us into the first steps of awareness of our scoliotic patterns in our yoga practice as well as our daily life. Then we will explore the length that is attainable in our back. And to close off we will give our nervous system some rest to let it integrate the physical and mental information.

Workshop 2– 14:30-16:30 Deepening our Yoga for Scoliosis practice

After completing workshop 1 or other experience with yoga for scoliosis – not for people with spinal fusion, because of twists and back bends.

In this workshop we will work more on our strength to create more stability for our back.

We will take a look at our scoliotic pattern while doing twists and backbends. Afterwards we will take the time to rest our nervous system. 

Scoliose en Symmetrie
Samen gaan we aan de slag scoliose. Tot snel!
Liefs Jana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *